انتشارات شهرسازی، ناشر تخصصی شهرسازی، معماری و عمران در جهت مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود، پویشی با نام کتاب از ما، مطالعه از شما را راه اندازی نموده است. در این پویش انتشارات شهرسازی کتاب را به صورت رایگان به مخاطبان اهدا می کند و مخاطب آن را مطالعه می نماید. ما امید داریم این پویش در سطح کشور توسط ناشران دیگر نیز مورد استقبال قرار گیرد.

توجه: این بسته رایگان بوده و هیچ هزینه ای توسط شما (نه بابت کتاب و نه بابت ارسال آن) پرداخت نمی شود. پس از تکمیل شدن ظرفیت، بسته های کتاب برای متقاضیان توسط شبکه پستی کشور ( شبکه اختصاصی پستی انتشارات شهرسازی) ارسال می گردد.

جهت شرکت در این پویش و دریافت کتاب به صورت فیزیکی، از طریق فرم زیر مشخصات و آدرس خود را ارسال نمائید تا کتاب برای شما پست گردد.

توجه به چند نکته ضروری می باشد: موضوع کتاب ارسالی در حوزه شهرسازی و معماری می باشد و عنوان کتاب به صورت تصادفی برای مخاطبان انتخاب و ارسال می شود، از این رو، عنوان دقیق کتاب ارسالی برای شما مشخص نیست ولی همانطور که بیان شد کتاب ارسالی در حوزه شهرسازی و معماری می باشد. به آدرس ناقص یا اشتباه بسته ای ارسال نمی شود. هر شخص با کد ملی خود می تواند فقط یکبار در این پویش شرکت کند. اگر بسته ارسال گردد و توسط پست به هر دلیلی بازگشت داده شود، بار دیگر بسته ارسال نمی شود. بسته پستی فقط به شخصی که فرم را پُر کرده است تحویل داده می شود و مامور پست در زمان تحویل بسته کارت ملی گیرنده بسته را بررسی می نماید. و در نهایت طبق تاریخ های زیر بسته های پویش ارسال می گردد.

*تاریخ های مهم پویش انتشارات شهرسازی*

شروع ثبت نام پویش: 11 خرداد ماه 1399

پایان ثبت نام پویش: 31 تیر ماه 1399

شروع ارسال بسته برای شرکت کنندگان: 1 مرداد ماه 1399

پایان ارسال بسته برای شرکت کنندگان: 30 مرداد ماه 1399

حامیان پویش کتاب از ما، مطالعه از شما

شرکت و ثبت نام درپویش، (با توجه به تکمیل شدن ظرفیت موجود) به پایان رسیده است و مجموعه انتشارات شهرسازی در حال ارسال کتب به شرکت کنندگان می باشد.

به روزرسانی 1399/5/5: شرکت کنندگان در این پویش که تا این تاریخ کتاب خود را دریافت نکرده اند، لطفا شماره پیگیری خود را به همراه آدرس دقیق پستی و کدپستی و شماره همراه خود، تا تاریخ 1399/5/30 به ایمیل انتشارات ارسال کنند تا کتاب برای این عزیزان ارسال گردد.

پویش کتاب از ما، مطالعه از شما به پایان رسید. 27/5/1399

۲۸ دیدگاه برای “پویش کتاب از ما، مطالعه از شما”

  1. با سلام
    طرح بسیار ارزنده ، مفید و دارای ابعاد اجتماعی و فرهنگی مثبت زیادی است ، تنها نکته ای که میتوان به عنوان شاید نقطه ضعف اشاره کرد ارسال تصادفی عنوان کتاب میباشد، با توجه به اینکه غالبا معماران و شهرسازان ازین طرح حمایت میکنن لذا احتمال ارسال کتابی با عنوان تکراری که قبلا در کتابخانه شخص موجود بوده میباشد، لذا پیشنهاد میگردد عناوین انتخابی و یا چند گزینه ای گردد تا طرح مفیدتر واقع شده و احتمال چنین اتفاقی نیز گرفته شود‌.

    • با سلام
      از نظر شما متشکریم
      نکته شما کاملا بجا و درست است. اما چند موضوع وجود دارد. اول این که این پویش (تا جایی که ما تحقیق کردیم) به این شکل در ایران اجرا نشده است و به همین دلیل حتما نقاط ضعف زیادی خواهد داشت. دوم این که در این پویش سعی شده کتب ارسالی به نسبت نویسندگان جوان و باتجربه استفاده شود که دیدی نو به شهرسازی و معماری دارند. سوم این که ما قصد داریم اگر این پویش با استقبال خوب روبرو شود، در دوره بعدی حق انتخاب را برای شرکت کنندگان فراهم کنیم. نظرات شما برای ما کارساز و مفید خواهد بود. از این رو، از شما خواهش میکنیم در ادامه نیز نقاط ضعف ما را بیان کنید تا هر چه بهتر در کنار جامعه شهرسازی و معماری کشور باشیم.
      با تشکر

  2. نقاط قوت
    • اگر واقعا طرح کامل اجرابشه عالیه. ادم خ بی دردسر کتابهایی رو در حوزه رشته اش میخونه که شاید بعدها فرصتی پیش نیاد

    چه طرح جالبی.واقعا عالیه. مرسی

  3. نقاط قوت
    • حق انتخاب كتاب چگونه هست
    • كاملا نقطه قوت هست.

    با درود و احترام کار بسیار پسندیده ای صورت گرفته است. امیدوارم مقبول طبع واقع گردد هر چند گامی برای ارتقای دانش هست.از شما بسیار سپاس گذارم

    • از نظر شما متشکریم
      در خصوص حق انتخاب کتاب باید عرض کنیم که در این پویش به دلیل تنوع مختلف کتاب در حوزه شهرسازی و معماری امکان حق انتخاب برای شرکت کنندگان وجود ندارد ولی این اطمینان را خواهیم داد که کتب ارسالی فقط در حوزه شهرسازی و معماری است. اما برنامه ای داریم تا پس از برگزاری این پویش، برای دوره بعدی حق انتخاب را برای شرکت کنندگان فراهم کنیم.
      از نظر لطف شما نسبت به این پویش بسیار سپاسگذاریم.
      با تشکر

  4. نقاط قوت
    • ایجاد پویش اهدای کتاب رایگان
    نقاط ضعف
    • قرار دادن رشته شهرسازی و معماری در یک فیلد

    سلام در ابتدا تشکر میکنم از شما فرهیختگان که چنین پویشی رو برای اولین بار در ایران پایه نهادید.اما قرار دادن رشته شهرسازی و معماری در یک فیلد در شرایطی که امکان انتخاب موضوع کتاب نمی باشد نقطه ضعف این پویش می باشد. با توجه به فاصله زیادی که مباحث این دو رشته باهم دارند.در قسمت ثبت نام یک فیلد هم برای انتخاب رشته قرار میدادید تا حدودی این نقطه ضعف رفع می شد. و در آخر یک تشکر برای قرار دادن فرصتی برای بیان دیدگاه هامون. موفق باشید

    • با سلام
      از نظر شما متشکریم
      نکته شما کاملا درست است و ما هم آن را به عنوان نقطه ضعف پویش قبول داریم، اما چون این پویش اولین پویش در این حوزه با این ابعاد می باشد طبیعی است که این مسائل مشخص گردد. انشالا اگر عمری برای ما و همکاران بنده بود، در پویش بعدی، هم حق انتخاب کتاب با عنوان و موضوع و هم رشته تحصیلی تفکیک می شود تا پویش کارآمد تر باشد.
      با تشکر

  5. نقاط قوت
    • خواندن عالی است. چه چیزی مهم‌تر از خواندن درباره شهر؟
    نقاط ضعف
    • شروع راه است و طبیعتا چالش‌های فراوانی خواهد داشت. همیشه حرکت اول، قدمی است برای رفع اشکالات در مراحل بعدی.

    ایده جذابی است برای گسترش فرهنگ مطالعه در حوزه تخصصی شهر.
    پویش‌های این‌چنینی کمک می‌کند تا ادبیات نوشتن و خواندن از شهر بیشتر شکل بگیرد و تبدیل به پویشی فراگیرتر شود.

  6. نقاط قوت
    • فرصت بسیار خوبیست برای مطالعه کتاب های بسیار خوب در زمینه معماری و شهر سازی
    نقاط ضعف
    • کاشکی حق انتخاب بود که امکان این نباشه که کسی کتاب تکراری براش ارسال بشه

    طرح بسیار خوبیه .خیلی ممنون.فقط آیا این طرح شامل روستا های ایران میشه؟یعنی بسته های درخواستیم به روستا ها اسال میشه؟

    • با سلام
      از نظر شما متشکریم
      در خصوص سوالات باید عرض کنیم که هر نقطه از کشور که شرکت پست بتواند بسته را تحویل دهد، امکان ارسال بسته وجود دارد. به عبارتی این پویش سراسر کشور را پوشش می دهد.
      با تشکر

  7. نقاط قوت
    • پویش کتابخوانی
    نقاط ضعف
    • تفکیک رشته ها و کتابها

    با سلام

    طرح بسیار عالی و خوبی مطرح شده وامیدوارم همیشه ودر همه حال موفق باشین. به نظرم هر شخص که بسته کتاب به دستش میرسه .یک خلاصه از کتاب را برای همه عزیزان در این سایت بزاره تا همه دوستان از مطالب مفید کتابهای آنها نیز بهره مند شوند .زیرا با این روش علاوه برخواندن کتاب به محتوی خلاصه شده کتابهای دیگه هم با نقل قول مستقیم دسترسی داریم .

  8. نقاط قوت
    • شرایط عالی برای ترویج کتابخوانی
    نقاط ضعف
    • عدم تفکیک موضوعی کتب و نبود اسامی آنها

    سلام، وقتتون بخیر و خسته نباشید
    پویش کتابخوانی عالی هست وشرایط خوبی در این پویش برای دانشجویان فراهم شده که بسیار سپاسگزاریم. فقط با توجه به اینکه ممکنه کتاب تکراری بدستمون برسه و این امر با صرفه جویی در مصرف کاغذ کمی مغایرت داره لطف کنید در پویش های بعد چند گزینه کلی برای انتخاب وجود داشته باشه تا تلاشتون مفیدتر واقع بشه.
    بعنوان پیشنهاد میشه در هر حوزه چند فهرست با ۵ عنوان وجود داشته باشه که با انتخاب یک فهرست توسط هر فرد، یک عنوان از آن بصورت تصادفی ارسال بشه.
    مانا باشید?

  9. نقاط قوت
    • فرهنگ سازی در زمینه مطالعه
    نقاط ضعف
    • تصادفی بودن دریافت کتابها (امکان عدم تطابق با زمینه مطالعاتی و تخصصی)

    با اهدای سلام. این پویش بسیار ارزشمند است ولی به نظر می رسد خواندن کتابهای که تصادفی به دست هر فرد می رسد ممکن است مرتبط با زمینه پژوهشی و تخصصی او تطابق نداشته باشد و اگر طرح مکملی برای تعویض یا به اشتراک گذاشتن کتابهای دریافتی اجرا شود ممکن است کاستیهای آن را رفع کند. البته قابل ذکر است که جنبه های اجرایی و عوامل مداخله گر در پیشنهاد بنده بررسی نشده است. باتشکر

  10. نقاط قوت
    • دسترسی اسان به کتاب وترویج کتابخوانی
    نقاط ضعف
    • نداشتن گزینه انتخاب کتاب

    با سلام وخداقوت خدمت شما وهمکاران محترمتان
    طرح بسیار ارزشمندی است امیدوارم موفق باشید.هرکاری که برای اولین بار انجام میشه قطعا کاستی هایی هم خواهد داشت ولی گامی است برای موفقیت های بعدی پاینده باشید.

  11. نقاط قوت
    • طرحی نواورانه ،
    نقاط ضعف
    • عدم انتخاب کتب تخصصی مطابق با فیلد کاری

    سلام…سپاس از شما…طرح جالبی هست ..ابعاد فرهنگی و اجتماعی بالایی داره که میتونه مورد توجه اساتید ، پژوهشگران و دانشجویان گرامی قرار بگیره..

    مشکل دیگری که به جز انتخاب کتب هست این هست اگرکتابی برگشت بخوره ایا امکان پیگری و دریافت مجدد کتاب از انتشارات هست؟

    • با سلام
      از نظر شما متشکریم
      اگر کتاب به هر دلیلی برگشت داده شود امکان ارسال مجدد و پیگیری آن وجود ندارد، چون این موضوع در تفاهم با شرکت پست کشور به عنوان یک شرط لحاظ شده است. از این رو، خواهشمندیم در زمان ثبت اطلاعات پستی نهایت دقت را داشته باشید.
      با تشکر

  12. نقاط قوت
    • اطلاع از دیدگاههای افراد متخصص نسبت به مطالب عنوان شده در کتب
    نقاط ضعف
    • ارسال تصادفی کتب

    با سلام و ضمن عرض ادب

    با تشکر از این اقدام فرهنگی ارزنده و با وقت مناسب.

  13. نقاط قوت
    • معرفی نویسندگان جدید و بیشتر آشناشدن فعالان حوزه معماری با ناشرین مرتبط در این زمینه
    • حمایت از دانشجویان و افرادی که شاید توان مالی خرید کتابهای معماری را نداشته باشند
    • ترویج فرهنگ کتابخوانی و کمک به معماری
    نقاط ضعف
    • عدم درج نام نویسندگان کتابها(نام کتابها بهترست درج نشود)
    • عدم درج عناوین کلی موضوعات کتابها(بدون ذکر نام اصلی هرکتاب)
    • عدم درج کادر تلفن ثابت یا تلفنی دیگر بجز موبایل در قسمت درخواست کتاب، جهت مواقعی که موبایل شاید در دسترس نباشد
    • عدم درج تعداد کتاب قابل ارائه در این پویش

    سلام. طرحیست بس عالی. امید که در اجرا نیز همینگونه واقعی و عملگرا اقدام کنه. خیلی از عزیزان به غیرقابل انتخابی بودن کتاب توسط درخواست کننده نقد داشتند که البته تاحدی طبیعی و منطقی نیز هستش. اما چند نکته را نیز در این بین میتوان درنظر گرفت اندر مزایای این شیوۀ ارسال کتاب:
    »»اگر نام کتابها از همینک ذکر شود، ممکنست دیگر هیچ کاربری تا آنزمان از کتابفروشیها یا اینترنت و… کتاب مورد نظر را نخرد و منتظر ارسال رایگان کتاب توسط این پویش باشد. و این در حالیست که این پویش نباید مردم را به مجانی گرایی سوق دهد. فلذا ازین لحاظ این یک نکته مثبت نیز محسوب میشود.
    »»ایضاً حق ناشرین و نویسندگان این کتب نیز تضییع نمی شودو نسخه های موجود در کتابفروشیها نیز به فروش میروند. و حمایت از نویسنده میشود.
    »»گیرنده پس از دریافت کتاب، چنانچه آنرا قبلاً خوانده بود و یا موجود داشت، میتواند به نمایندگی از شما آنرا به فردی دیگر که در این زمینه فعالیت دارد هدیه دهد و یا به یک کتابخانه عمومی به نیابت از شما هدیه دهد و حین هدیه داخل کتاب، اطلاعات این پویش را در آن بنویسد
    »»و یا در صورت تکراری بودن کتاب برای گیرنده، میتواند آنرا برای دفتر پویش استرداد نماید یا اینکه با دفتر پویش تماس گرفته و با کسب اطلاعات از دفتر پویش، به شهروند یا متقاضی دیگری که کتابی نصیب نشده، آنرا تحویل دهد
    »»ایضاً میتوان پس از پایان مهلت ثبت نام و قبل از ارسال با هر متقاضی تماس گرفت و نام کتابی که برای وی انتخاب شده را اعلام نمود یا برایش پیامک شود تا اگر تکراری بود آنرا نگیرد و دفتر پویش، جایگزین کند با کتابی دیگر برای آن متقاضی.
    »»در راستای پیشگیری از تقاضاهای کاذب با هدف دریافت کتاب به قصد فروش به غیر، ضمن احترام برای همه دریافت کنندگان، چه خوبست که داخل کتاب و در قسمتهای اصلی و غیر قابل جداسازی کتاب، مهری زده شود مبنی براینکه کتاب مربوط به فلان پویش رایگان بوده و غیرقابل فروش بوده و فروش آن تخلف محسوب میشود««
    همچنین چه خوبست که اسامی کتابها پس از توزیع، در این سایت منتظر شود
    ضمناً به اطلاع میرساند که بنده اصلاً در حوزه عمرانی فعالیت نداشته و صرفاً بدلیل اینکه از ایدۀ این پویش لذت بردم پیام دادم و بهیچوجه در سایت برای دریافت کتاب، ثبت نام ننمودم زیرا طبعاً مناسب بنده نمیباشد

  14. سلام وقتتون بخیر. طرح خیلی مناسب و خوبی هستش. فقط یه سوال داشتم من اون موقعه که می خواستم برای طرح ثبت نام کنم آدرس خانه مون را وارد کردم ولی الان خوابگاهمون در تهران بازگشایی شده. آیا امکانش وجود داره من آدرس ارسال بسته رو تغییر بدم. ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه