امروزه انتشار کتاب در کشور عزیزمان ایران، به دلیل مشکلات اقتصادی و هزینه های بسیار بالا، برای نویسندگان باتجربه و تازه کار و ناشران به یک معضل جدی تبدیل شده است. گاهاً ناشران بر روی هر کتابی سرمایه گذاری نمی کنند و این مسئله به عنوان یک اخطار در خصوص کاهش چاپ کتاب و در نتیجه تاثیرات منفی در نسل های آتی خواهد بود.

از طرفی هم با توجه به شرایط کنونی کشور و فشارهای اقتصادی که به تمامی اقشار مختلف جامعه تحمیل شده است، نمی توان به ناشران ایراد گرفت که این سیاست درستی است یا غلط. حال با توجه به شرایط موجود چه راه حلی می توان حامی نویسندگان با تجربه و تازه کار پیشنهاد نمود؟

سرمایه گذاری کامل

انتشارات شهرسازی، ناشر تخصصی شهرسازی، معماری و عمران، در اقدامی نو در حوزه تخصصی، با همکاری برخی از نهادهای دولتی و خصوصی در نظر دارد بر روی کتابهایی در رشته های شهرسازی، معماری و عمران (تمامی زیر گرایش ها) به صورت کامل سرمایه گذاری نماید. این سرمایه گذاری شامل تمامی اقدامات قبل، حین و پس از چاپ کتاب را شامل می شود.

کتاب هایی که توسط انتشارات شهرسازی مورد حمایت قرار می گیرد،نویسنده با تجربه یا تازه کار مورد ملاک انتشارات شهرسازی نیست، بلکه انتشارات شهرسازی روی کتاب ارزشمند سرمایه گذاری می نمائید، حال این کتاب توسط نویسنده (نویسندگان) با تجربه نگارش شده باشد یا نویسنده (نویسندگان) تازه کار. اصل و معیار برای سرمایه گذاری فقط کتاب است.

پرداخت حق التالیف

در یک اقدام حمایتی دیگر انتشارات شهرسازی علاوه بر سرمایه گذاری کامل برای چاپ کتاب اقدام به پرداخت حق التالیف به نویسنده (نویسندگانی) می نماید که اثر فاخری را نگارش نموده باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد چاپ کتاب دارید، فرصت را از دست ندهید و همین آلان در فراخوان بزرگ انتشارات شهرسازی شرکت کنید. مدت زمان تقریبی برای تکمیل فرم فراخوان فقط 10 دقیقه می باشد. خبرهای خوبی برای همراهان ما در راه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه