انتشارات شهرسازی مفتخر است اعلام کند، کتاب منظر موقت شهری:مدیریت استراتژیک با قلم خانم خورشید رشیدی و آقای صادق شیرجنگ منتشر شد. این کتاب در 78 صفحه و در چهار فصل تدوین شده است که شامل: گزیده ای از مدیریت استراتژیک، منظر شهری، منظر موقت و مدیریت استراتژیک مناظر موقت می باشد.

سرکار خانم رشیدی در خصوص معرفی این کتاب بیان می کند:

مناظر موقت شهری به کاربردهای موقت اراضی و فضاهای بدون استفاده در شهر اطلاق می شود که می توانند به عنوان عرصه و تجلی‌گاه رخدادهای فرهنگی- اجتماعی شهر و مکان بروز رفتارهای شهروندی مورد استفاده قرار گیرند. فضاهایی که نقشی مهم در افزایش همبستگی‌های اجتماعی، بهبود و ارتقاء رفتار شهروندان و کیفیت محیط زندگی آنان را بر عهده دارند.

نویسنده کتاب در ادامه اشاره می کند:

ایده منظر موقت شهری به دلیل نقش آن در بروز رفتارهای اجتماعی خاص در محیط، دارای اهمیت ویژه‌ای است. عملکرد موفق اینگونه مناظر که نتیجه آن افزایش کیفیت محیط شهری است، در گرو هدایت و مدیریتی صحیح، هدفمند و برنامه محور است. مدیریت استراتژیک به عنوان یک شیوه مدیریتی کارآمد و مورد تایید می‌تواند بستر را برای مدیریت و هدایت صحیح و هدفمند مناظر موقت شهری فراهم آورد؛ از این رو کتاب حاضر پس از مرور مفاهیم مرتبط با مدیریت استراتژیک، منظر شهری و منظر موقت شهری به ارائه برنامه جامع مدیریت استراتژیک مناظر موقت شهری می‌پردازد.

برای خرید این کتاب از فروشگاه انتشارات شهرسازی، اینجا را کلیک نمایید.

  • سیاوش طاهری
  • تیر ۲۷, ۱۳۹۹
  • 983 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه